NOTÍCIES
CONTACTE

Els alumnes d’Història de l’Art de 2n de Batxillerat viatgen a Roma

Els passats 25, 26 i 27 de març els alumnes d’Història de l’Art de 2n de Batxillerat vam volar en l’espai i en el temps fins a la gran Roma, acompanyats de la Cèlia, la Tona i la Mar.

Arribant allà el divendres a la tarda, començàrem a fer-nos de guies entre nosaltres, repassant les obres d’art de Roma, vam visitar el Colosseu i la Columna Trajana, imaginant la monumentalitat del que va ser l’Imperi més gran de la Mediterrània; amb un ambient perfecte: envoltats de gladiadors de nas vermell, amb tridents, amb xarxes, amb caligaes...!

L’oportunitat perfecta per fer, també, de turista aficionat a la fotografia espontània.

Acabàrem el dia demanant un desig únic i ben personal a la particular i preciosa Fontana di Trevi.

El dissabte va ser el dia més potent, començant de bon matí amb l’Ara Pacis, havent passat per la Plaça Espanya, i seguint la ruta cap al Panteó, on il·luminats pel magnificent òculum de 9m. de diàmetre seguíem meravellats per les “habilitats” constructives dels romans.

Trepitjant la Plaça Navonne ens anàvem acostant al gratuït bus que ens portaria al Vaticà, als Museus Vaticans. Un volta il·lusionats, sorpresos i cansats, per arribar a la imponent Capella Sixtina de Miquel Àngel, avançant una mica en el temps, ens movíem ja pel Renaixement sentint de rerefons un anglès molt perfeccionat, i també, limitat, que prohibia tot allò que agrada tant al turista fotògraf i cansat.

Sense veure’ns en cor de pujar les quasi sis-centes escales de la cúpula de Sant Pere, vam anar a sopar una bona pasta italiana i a conèixer una mica la nit.

El diumenge, amb pràcticament totes les obres de sele treballades, vam prendre’ns un dia de més relax, anant a visitar per últim San Carlo a le Quattro Fontane, i voltant per la Fontana di Trevi buscant la  botigueta de souvenirs més barata de Roma.

Vam viure tres dies  durant els quals ens vam impregnar d’art  i vam refrescar la memòria per poder afrontar millor l’últim examen que farem el 17 de juny.

Xènia Serrats

2BH

INS LA GARROTXA
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram