NOTÍCIES
CONTACTE
CICLES FORMATIUS Grau mitjÀ

Warning: Use of undefined constant DESC - assumed 'DESC' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /var/www/clients/client1/web503/web/wp-content/plugins/oxygen/component-framework/components/classes/code-block.class.php(115) : eval()'d code on line 21

Producció agropecuària

Els estudis de producció agropecuària permeten obtenir la capacitació professional per produir productes agropecuaris i/o participar en els processos productius atenent a criteris de qualitat, sostenibilitat i rendibilitat, i respectant totes les normes de benestar animal, riscos laborals, protecció ambiental i seguretat alimentària.


ACCÉS
MÒDULS
DISTRIBUCIÓ HORÀRIA
SORTIDES
DÍPTICS
Videos

ACCÉS

Per accedir a un Cicle Formatiu de Grau Mitjà s’ha de complir un dels requisits següents

  • Disposar del títol de graduat o graduada en educació secundària.
  • Disposar del títol d’FP1 (o equivalent).
  • Disposar del títol de tècnic (CFGM) o equivalent.
  • Tenir el segon de BUP aprovat.
  • Superar el curs d’accés a cicles formatius de grau mitjà (CAM).
  • Superar la prova d’accés als cicles formatius de grau mitjà.
  • Superar la prova d’accés a la universitat per a més grans de 25 anys.

MÒDULS

FONAMENTS AGRONÒMICS

DESCRIPCIÓ:

És dels mòduls fonamentals en el qual s’estudia la relació entre el clima i la jardineria o l’agricultura, les característiques físico-químiques del sòl, tipus i relació amb l’aigua, necessitats de reg per part de les plantes, nutrients minerals i classes d’adobs. També s’aprèn a realitzar croquis de les parcel·les i finques, tot treballant les escales. Finalment, s’estudia la planta des del punt de vista dels seus òrgans externs; diferenciació i utilitats, així com la fisiologia vegetal (nutrició, reproducció i relació) i l’organització del regne vegetal amb les principals famílies. A totes les unitats formatives hi ha una part pràctica, que pot ser d’interpretació de dades meteorològiques, de realització d’analítiques o manipulació del sòl, de realització de croquis o de reconeixement i estudi de plantes i els seus òrgans.

FONAMENTS ZOOTÈCNICS

DESCRIPCIÓ:

Aquest mòdul pretén assentar les bases de la producció animal, conèixer les races, el maneig i el tipus de producció que es pot trobar. Tanmateix es relaciona amb el tipus d’ estabulacions i allotjaments dels quals dependrà el benestar i el maneig d’aquests animals.
També s’estudien els diferents sistemes de gestió de la reproducció i la millora genètica dels animals, així com les condicions sanitàries en què ha de tenir lloc la seva explotació.
Una part està dedicada al coneixement i disseny del tipus d’estabulacions més adequades per cada tipus de bestiar.

TALLER I EQUIPS DE TRACCIÓ

DESCRIPCIÓ:

En aquest mòdul s’estudien les parts del motor i la mecànica de la maquinària emprada en el món de l’agricultura amb la finalitat de fer-ne un bon ús i manteniment de forma segura per a nosaltres i per a la gent de l’entorn. També s’adquireixen unes nocions bàsiques de soldadura i treball amb diferents màquines de taller.

INFRAESTRUCTURES I INSTAL·LACIONS AGRÍCOLES

DESCRIPCIÓ:

Es tracta de conèixer diferents instal·lacions agrícoles i de jardineria com són els hivernacles, els sistemes de reg, instal·lacions elèctriques senzilles, i una base d'instal·lacions solars, tant en la part teòrica com la pràctica, que inclou fer visites d'algunes instal·lacions i saber representar gràficament plànols d'instal·lacions senzilles amb un programa informàtic de dibuix.

Hivernacles: Es donen a conèixer els diferents tipus d'hivernacles, el seu funcionament, el control automatitzat, materials utilitzats i plànols; es completa la informació amb una visita a uns hivernacles on es pot veure tot allò que s'ha explicat a classe.
Instal·lacions elèctriques: un cop donades les pautes de l'electricitat bàsica, la resta és totalment pràctic, de manera que l’alumnat munta diferents circuits elèctrics senzills que pot trobar en una instal·lació senzilla agrícola o de jardineria.
Instal·lacions d'energia solar: es dona a conèixer la part teòrica de les instal·lacions solars més corrents i es complementa amb una sessió pràctica al taller d'Energia solar fotovoltaica de l'escola i una visita.
Instal·lacions de reg: es donen a conèixer les bases teòriques de les instal·lacions de reg complementant amb la pràctica de càlculs i instal·lacions senzilles.

PRINCIPIS DE SANITAT VEGETAL

DESCRIPCIÓ:

En aquest mòdul s’aprenen les plagues, malalties, patògens…, que poden afectar les plantes i com es pot preveure o detectar la seva presència en el nostre cultiu.
S’aprèn a avaluar l’estat sanitari de les plantes i decidir si cal dur a terme alguna actuació per tal de millorar el seu estat.

CONTROL FITOSANITARI

DESCRIPCIÓ:

En aquest mòdul s’aprèn a calcular com s’han de preparar i aplicar els productes que es fan servir per matar herbes, lluitar contra els fongs i les plagues dels cultius que afecten a l’agricultura.
Una vegada aprovat el Cicle Formatiu, i havent cursat aquest mòdul, el Departament d’Agricultura dona el Carnet Qualificat per a l’Aplicació de Productes Fitosanitaris, cosa que vol dir que es pot anar a fer tractaments per a la gent i/o treballar en una empresa on venguin productes fitosanitaris.

IMPLANTACIÓ DE CULTIUS

DESCRIPCIÓ:

S’aprenen, de forma pràctica i teòrica, les diferents tècniques de sembra, implantació dels cultius més típics de la nostra zona i el maneig de les nostres terres de conreu, aplicant diferents tècniques de rotació de conreus, estratègies d’abonament…, per tal de ser sostenibles i, alhora, rendibles.
A la UF3 s’aprèn com cultivar de forma més intensiva sense sòl i d’una manera forçada, com poden ser els cultius hidropònics i en hivernacle.

PRODUCCIÓ AGRÍCOLA

DESCRIPCIÓ:

S’aprèn el maneig i característiques dels diferents cultivars, des dels cultius extensius, com poden ser els cereals, farratges i proteaginoses, passant pels cultius fructícoles i hortalisses, fins al cultiu de plantes ornamentals.
Caldrà aprendre les diferents varietats de cada cultiu, les seves necessitats i demandes, els possibles problemes, com solucionar-los i quina producció podem obtenir.

PRODUCCIÓ DE LLET, OUS I ANIMALS PER A VIDA

DESCRIPCIÓ:

En aquest mòdul es tracta d'aprendre com es manegen els diferents sistemes de pastures en funció dels animals que tenim.
Com seleccionem els animals que ens quedem a l’explotació. Com es munyen les vaques, cabres, ovelles (diferents tipus de rutines i sales de munyir), i com produir una llet de qualitat.
Es veuen i s’estudien els diferents sistemes productius d'ous: ecològics, camperes, de terra i de gàbia; tant d’ous per al consum com d’ous per a futures gallines ponedores.

PRODUCCIÓ DE CARN I ALTRES PRODUCCIONS RAMADERES

DESCRIPCIÓ:

En aquest mòdul s’estudia com es crien i s’engreixen els animals que produeixen la carn que consumim. Les principals espècies estudiades són: el porcí, el boví, les aus, les ovelles i les cabres.
També s’aprèn com es produeix la mel que es consumeix.

IPO I: ITINERARI PERSONAL PER A L'OCUPABILITAT I

DESCRIPCIÓ:

Aquest mòdul professional dona coneixements per incorporar-se en el mercat de treball i dels drets i deures que tenen els treballadors, a més de proporcionar les eines per a la recerca d’ocupació.
També s’aprèn a identificar les situacions de risc derivades del treball i es coneixen els mitjans de prevenció i protecció.

IPO II: ITINERARI PERSONAL PER A L'OCUPABILITAT II

DESCRIPCIÓ:

Aquest mòdul dona coneixements sobre el món empresarial i les eines per desenvolupar la pròpia creativitat i iniciativa per començar un projecte empresarial; també es desenvolupa un pla d’empresa, per crear així el propi lloc de treball.

ANGLÈS PROFESSIONAL

DESCRIPCIÓ:

Aprendre a utilitzar la llengua anglesa per tal de ser capaç de relacionar-se de forma professional amb altres professionals, siguin d’on siguin o, simplement, ser capaç de consultar catàlegs o fer compres per internet. Cada vegada els mercats són més globals i la necessitat de conèixer una llengua estrangera és bàsic per moure’s pel món en qualsevol tipus de feina.

PROJECTE INTERMODULAR

DESCRIPCIÓ:

Es tracta d'un treball final del cicle de dos anys, on l'alumne/a proposa un tema per dur a terme un projecte que tant pot ser existent com de nova creació, a poder ser, millor un tema on l'alumne/a se senti còmode o conegui mínimament. Comença plantejant uns objectius, ja siguin de modificació, remodelació o implantació d'un nou projecte, en el qual desenvoluparà la seva idea utilitzant informació i recursos que trobarà al llarg dels dos anys del cicle. A final de segon, haurà de presentar el treball amb format paper i digital, fent una defensa del mateix. És una oportunitat perquè l'alumne/a comenci a pensar en el seu futur i comenci a desplegar els coneixements adquirits durant els dos anys de formació.

SOSTENIBILITAT APLICADA AL SISTEMA PRODUCTIU

DIGITALITZACIÓ APLICADA ALS SECTORS PRODUCTIUS

AR10_1 MÒDUL OPTATIU 1

DISTRIBUCIÓ HORÀRIA

Organització

Durada: 2.000 hores
Distribució: Intensiu, dos cursos
Horari: Matins

DESCARREGA'T L'HORARI

SORTIDES

Professionals

  • Treballador/a qualificat/ada per compte d’altri en cultius i ramaderia.
  • Treballador/a qualificat/ada per compte propi en cultius i ramaderia.
  • Agricultor/a, horticultor/a, fructicultor/a, floricultor/a, criador/a de bestiar, avicultor/a, apicultor/a, productor/a de llet, productor/a d’ous, operador/a de maquinària agrícola i ramadera.

Acadèmiques

  • Realitzar un altre cicle de Grau Mitjà per completar la formació.
  • Continuar amb un cicle de Grau Superior afí a la família professional.
  • Accedir a un cicle de Grau Superior d’altres famílies professionals.
  • Cursar Batxillerat.

DÍPTICS

Download

Organitzar i gestionar els mitjans de producció agropecuària, analitzar les condicions del medi, controlar-ne l’ús (adobs, llavors, maquinària, pinso…), seleccionar les espècies, varietats o races més adaptables al medi i establir les mesures correctives.
Gestionar i organitzar explotacions familiars agropecuàries i empreses agrícoles i ramaderes des de la seva projecció, organització, manteniment i desenvolupament, participant d’una manera activa en el control i selecció dels adobs, llavors, races més apropiades i maquinària més adaptable a les condicions de l’explotació.

ACTUALITAT

Ens visita SARA ARBÓS, Chief Executive Officer

Dins la IV SETMANA d’EMPRENEDORIA de @institutlagarrotxa hem rebut la visita de Sara Arbós Torrent,...

Més informació
PREMIS JORDI PUJIULA

Enhorabona a tothom qui ha participat als XIII Premis Jordi Pujiula i en especial a...

Més informació
Ens visita...IMMA PUIGCORBÉ

GENÒMICA DE VAQUES DE LLET 🐄 L'alumnat de Grau Superior de #Ramaderia rep la visita de la...

Més informació
ERASMUS DAYS 24

Des de l’any 1992 el nostre institut aposta per la mobilitat amb l’objectiu de millorar...

Més informació

DINAMITZACIÓ de PATIS

Han començat ja les inscripcions de les competicions esportives i esperem poder també jugar a...

PER UNA BONA CONVIVÈNCIA AL CENTRE

L'alumnat d'ESO participa a la trobada de delegats i delegades de convivència per realitzar un...

Un BANC nou a l'institut

Un banc nou per l'institut. L'alumnat del Cicle Formatiu de Construcció han dissenyat i construït...

Ens visita SARA ARBÓS, Chief Executive Officer

Dins la IV SETMANA d’EMPRENEDORIA de @institutlagarrotxa hem rebut la visita de Sara Arbós Torrent,...

ACCESSOS DIRECTEs

INS LA GARROTXA
enter-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram