NOTÍCIES
CONTACTE

Intercanvi amb Eslovènia

Un grup de 14 nois i  noies de 1r de Batxillerat amb les professores Eva Sánchez i Fina Coromina hem acollit del dimarts 5 de novembre al diumenge 10 de novembre a 15 alumnes i dues professores de l’escola GimnazijaVic de Lujbljana (Eslovènia). És el primer any que es fa un intercanvi amb Eslovènia.
Per començar els vam anar a  rebre a l’aeroport de Barcelona amb una pancarta que posava “Welcome to Catalonia”. També portàvem  una cartolina amb el nom de cada un. Per fi coneixíem els eslovens i eslovenes que acollíem. Les primeres impressions van ser molt bones en general. Aquella tarda vam visitar Barcelona (Port, Maremàgnum, Born, Santa Maria del Mar).  Va ser una tarda de primer contacte. A Olot, els pares i mares ens esperaven  per poder conèixer per fi als eslovens i eslovenes que acollien a casa.
El segon dia els vam ensenyar la nostra escola. El director els va rebre a la Sala d’Actes, vam recórrer les instal·lacions i classes i finalment els vam oferir un esmorzar.
Després del pati els vam fer una presentació d’algunes de les tradicions catalanes. A continuació la Sara Meya va dirigir una classe d’aeròbic per tot el grup, que va tenir molt d’èxit entre les noies; després vam fer un partit de basquet i vam participar a classes d’anglès.
A la tarda vam anar al museu dels volcans i descobrir la ciutat.
La visitat del dijous al Croscat i a la Cooperativa la Fageda va ser molt interessant. Els més esportistes fins i tot es van atrevir a pujar a Sta. Margarita.
Divendres amb un sol esplèndid vam anar a Cadaquès i vam completar el dia amb una visita guiada al Museu Dalí.
Potser el dia més rodó va ser dissabte; els pares i mares van organitzar un dinar-castanyada, amb amanida, botifarra, pa amb tomàquet, panellets i castanyes. Tot amanit amb balls folklòrics dirigits per la Heide i músics del grup O’Folk.
A la posta de sol vam baixar al centre d’Olot on hi havia les activitats de Lluèrnia.
I diumenge vam passar el dia a Barcelona amb la visita guiada a la Sagrada Família i un tour per: Montjuïc, Casa Batlló, La Pedrera, Catedral, Plaça Sant Jaume, Rambla, Plaça Catalunya i Camp Nou.
Finalment va arribar el moment de l’acomiadament sabent que al febrer ens tornarem a veure amb l’oportunitat de conèixer una cultura molt diferent. Hem fet amics i amigues amb qui volem seguir en contacta  recordant els moments que hem viscut junts.
Dilluns a dos quarts de 9, ben puntuals vam anar a classe com aquell qui res.

Alumnes de 1r de Batxillerat

INS LA GARROTXA
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram