NOTÍCIES
CONTACTE

CURS TEORICOPRÀCTIC DE CURES I TÈCNIQUES SANITÀRIES PER A PACIENTS GRANS ASSISTITS A MOJàCAR

Els alumes de 2n curs del Cicle Formatiu de Cures auxiliars d’infermeria vam assistir a un curs de cures i tècniques per a pacients grans assistits, a l’Aula Permanent de Ciències de la Salut de la Universitat de Granada, a Mojácar, del 22 al 26 d’abril.

El dia 22 a les 11 de la nit,  sortíem en bus des de Vic per anar cap a Andalusia. Van ser 11 hores de bus: semblaven eternes, entre les parades de servei i altres alumnes que anaven pujant. Al migdia finalment arribàvem a PuebloIndalo (Mojácar), que és on hi ha l’hotel on vam allotjar-nos aquests dies. Vam deixar les maletes i de seguida ja vam anar a la nostra aula, on vam assistir a totes les classes d’aquest curs, per la presentació del curset, dels professors i per explicar-nos una mica el programa dels propers tres dies.

Cada matí des de dos quarts de deu fins a dos quarts de dues teníem classe; llavors dues hores lliures per dinar i passejar. A la tarda, l’horari era de les 4  a les 8.

La primera classe, que va ser a la tarda de Sant Jordi, vam parlar del tipus de pacients, de les necessitats i del paper fonamental que té la família en aquestes situacions, on el pacient en qüestió té una discapacitat i un grau de dependència elevat. En general totes les classes van ser força dinàmiques, posant exemples, projectant vídeos i col·laborant entre tots. Els professors eren molt oberts i extravertits. A més a més, un dels matins només vam fer pràctiques, és a dir, els professors ens van dividir en tres grups distribuïts en tres tallers: un de mobilització, un de comunicació i l’últim, de tècniques i cures d’infermeria.

Una de les coses que més ens va impactar als alumnes és que no ens esperàvem que fos un curs tan seriós en relació a l’assistència. Dic això perquè teníem targetes d’identificació que, en entrar i sortir de cada classe, ens segellaven.

Canviant de tema, els  quatre dies que vam ser allà en cap moment vam passar gana! Ja que al restaurant de l’hotel hi havia un bufet lliure i... no ens enganyem! Estava molt bé i el menjar molt bo. El que també estava molt bé eren els apartaments, ja que teníem vistes del mar, eren molt moderns i força grans.

Les tres nits ens vam quedar pels voltants de Mojácar. La primera, festa de benvinguda, la segona nit a la bolera..., que no podia estar millor! La tercera va ser una mica més tranquil·la però no pitjor! Vam estar tots junts en un dels apartaments xerrant i rient plegats.

Resumint, aquests tres dies, a part d’estar estudiant i aprenent moltíssim, ens hem unit molt entre els companys i les professores; ho hem fet tot junts i hem estat una petita família!

Neus Triadó Planella alumna de 2CAI 2

INS LA GARROTXA
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram