NOTÍCIES
CONTACTE

"Intercanvi amb Polònia"

Un grup de 15 noies de 1r de Batxillerat amb les professores Eva Sánchez i Fina Coromina va anar el dimecres 20 de febrer a Lublin (Polònia). És el primer any que l’escola fa un intercanvi amb Polònia i per això no sabíem gaire què ens trobaríem. Els alumnes no es van posar en contacte entre ells i per tant a l’hora de trobar-nos a les 6.30 del matí, els nervis es notaven més del compte. Ningú es podria haver imaginat els 5 dies que ens esperaven.
Per començar ens van venir a rebre a l’aeroport amb una pancarta que posava “Olot, Welcome to Polland”. També portaven una cartolina amb el nom de cada una. Per fi coneixíem els polonesos i poloneses que ens acollirien. Les primeres impressions van ser molt bones en general. Després de tot el viatge, no hi havia temps per estar cansades, vam visitar Varsòvia.
La sensació de caminar sobre neu en una ciutat era el que més ens agradava tot i que ells ens van deixar clar des d’un principi que ja estaven cansat del paisatge blanc.
El segon dia ens van portar a conèixer la seva ciutat, Lublin, la part vella visitant museus sobre la seva història. Per la nit vam anar a un pub.
El divendres va ser un dia molt interessant perquè vam visitar un camp de concentració Majdanek, vam passar molt de fred però va valer la pena. Cap a 2/4 de 5 de la tarda vam dinar a l’escola amb plats tradicionals que havien portat ells fets de casa.
Per la tarda vam anar a l’skating club, una gran pista i van posar “la Macarena” i tots la vam començar a ballar.
El dissabte ens van estar unes quantes hores al bus per arribar a Cracòvia.
El diumenge, últim dia complet, era lliure i cadascú va fer un programa diferent. Això sí per la tarda vam anar al centre comercial i a la bolera.
Finalment va arribar el dia d’acomiadament sabent que d’aquí dues setmanes ens tornarem a veure. I és que els estem esperant perquè han estat 5 dies molt intensos, amb gent molt simpàtica, amb l’oportunitat de conèixer una cultura molt diferent, saber què és veure cada dia la neu caure. Hem fet amics i amigues amb qui volem seguir en contacta  recordant els moments que hem viscut junts.

Iris Schneider (alumne de 1r de Batxillerat)

INS LA GARROTXA
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram